آموزش رایگان Mql4

Range Trading

Day Trading

Breakout Trading

Position Trading

Swing Trading

Arbitage

Momemtum

Gap Trading

Pairs Trading

Scalping

News Trading

Reversal Trading

Algoritmic Trading

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Range Trading (استراتژی محدوده رنج)

یک استراتژی است که به دنبال سود بردن از نمادی است که در محدوده یا کانال معاملاتی جانبی قفل شده است و شما سعی می کنید در پایین ترین سطح ، خریدار و در اوج ها فروشنده باشید. این نوع معاملات زمانی کار می کند که هم روندهای ثابت یا ضعیف داشته باشید و هم کانال های گسترده ای داشته باشید که در خطوط حمایت و مقاومت باقی می مانند. این روش در میان اسکالپرها محبوب است، زیرا بر روی کسب سود کوتاه مدت تمرکز دارد، با این حال، می توان آن را در تمام بازه های زمانی و سبک ها مشاهده کرد. 

در حالی که معامله گران روند بر روند کلی تمرکز می کنند، معامله گران رنج بر نوسانات کوتاه مدت قیمت تمرکز می کنند.

این یک استراتژی تجارت فارکس محبوب است، زیرا بسیاری از معامله گران از این ایده که ارزها در محدوده معاملاتی محدود باقی می مانند، با نوسانات قابل توجه در بین این سطوح، کنار می گذارند.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Day Trading (معاملات روزانه)

در دنیای پر سرعت معاملات روزانه، هر جلسه یک منطقه جنگی است که در آن نبردها در عرض 24 ساعت انجام می شود و برنده می شود. معامله‌گران با توجه شاهین‌وار به جزئیات عمل می‌کنند و نوسانات روزانه قیمت را در حین انجام معاملات اسپرد که از واریانس ابزارهای مالی مرتبط با مهارت‌های جنگجویانه کاهش می‌دهد، موشکافی می‌کنند.

یک معامله گر روزانه باهوش هرگز ریتم ثابت اخبار اقتصاد کلان را نادیده نمی گیرد. در عوض، این اطلاعات به عنوان توپ بلورین آنها برای پیش بینی روند بازار عمل می کند. آنها به طرز ماهرانه ای بینش نبوی را با تخصص استراتژیک شبیه به یک رهبر نظامی ترکیب می کنند. با تغییر فصول و نوسانات، این معامله‌گران رویکردهای خود را تغییر می‌دهند - همیشه آماده هستند و آماده هستند تا از لحظات مناسب برای اقدام استفاده کنند.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Breakout Trading (معامله براساس شکست سطوح)

استراتژی معاملاتی شکست توسط معامله گر فعال برای گرفتن موقعیت در مراحل اولیه یک روند استفاده می شود. این استراتژی می تواند نقطه شروعی برای حرکت های عمده قیمت و افزایش نوسانات باشد و در صورت مدیریت صحیح، ریسک نزولی محدودی را ارائه دهد. 

شکست در همه انواع محیط های بازار رخ می دهد. به طور معمول، انفجاری ترین حرکات قیمت در نتیجه شکست کانال و شکست الگوی قیمت مانند مثلث، پرچم، بالا و پایین دوتایی، یا الگوهای سر و شانه است. معامله گران قیمت معمولاً توسط معامله گران روزانه و معامله گران نوسانی استفاده می شود، زیرا از حرکات کوتاه مدت تا میان مدت بازار سود می برد.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Position Trading (معامله روی موقعیت ها)

معاملات موقعیت نشان دهنده یک تعهد اساسی است که مسیری را از طریق زمین وسیع روندهای بازار ترسیم می کند که در بازه های زمانی طولانی تر تکامل می یابند. این شامل مهار بادهای غالب موقعیت های بلند یا کوتاه و عبور از موج های گذرا نوسانات روزانه بازار است. تعهد بلندمدت این روش می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها شود، زیرا کارمزد تراکنش‌ها به دلیل معاملات کمتر کاهش می‌یابد و از آشفتگی‌های روزانه بازار پناه می‌گیرد.

کسانی که در معاملات موقعیت شرکت می کنند، تجسم صبر و شکیبایی هستند و دارای ویژگی های رویایی هستند. آنها به طوفان های موقتی با چشم به افق های دور نگاه می کنند، جایی که دستاوردهای قابل توجهی در انتظار آنهاست - با فرض اینکه پیش بینی های آنها دقیق باشد.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Swing Trading (معاملات نوسانی)

معاملات نوسانی شبیه یک مسابقه شطرنج استراتژیک است که هر حرکت با دقت برنامه ریزی شده است تا سودهای کوتاه مدت بازار را به دست آورد. معامله گران سوئینگ، مجهز به تجزیه و تحلیل تکنیکال، استراتژی های معاملاتی نوسانی خود را روی تابلو می گذارند و نقاط ورود و خروج دقیق را با دقت دقیق شناسایی می کنند. با این حال، این بازی بدون خطر نیست، زیرا حرکات یک شبه بازار می تواند چشم انداز را به شدت تغییر دهد، گاهی اوقات فرصت ها یا دام هایی را باز می کند که در آن قیمت می تواند به طور قابل توجهی شکاف داشته باشد.

در حالی که معاملات نوسانی ممکن است بر میان مدت تمرکز کند، معامله گران باید آگاه باشند که ممکن است روایت های بزرگ روندهای بلندمدت را از دست بدهند. شناسایی الگوهای نمودار چند روزه مانند پرچم ها و مثلث ها به بازی استاد بزرگ در این تلاش استراتژیک تبدیل می شود.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Arbitage

خرید سهام دو بورسیه با قیمت پایین تر در یک بازار و فروش همزمان آن با قیمت بالاتر در بازار دیگر، تفاوت قیمت را به عنوان سود بدون ریسک یا آربیتراژ ارائه می دهد. همان عملیات را می توان برای سهام در مقابل ابزارهای آتی تکرار کرد، زیرا تفاوت های قیمتی هر از گاهی وجود دارد. پیاده‌سازی الگوریتمی برای شناسایی چنین تفاوت‌های قیمتی و قرار دادن سفارش‌ها به‌طور کارآمد فرصت‌های سودآوری را فراهم می‌کند.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Momemtum Trading

معاملات مومنتوم عمل خرید و فروش دارایی با توجه به قدرت اخیر روند قیمت است. این بر اساس این ایده است که اگر نیروی کافی در پشت حرکت قیمت وجود داشته باشد، به حرکت در همان جهت ادامه خواهد داد. هدف این است که با یافتن فرصت‌های بلندمدت در روندهای صعودی کوتاه‌مدت، با نوسانات کار کنید و زمانی که قیمت شروع به از دست دادن حرکت کرد، از آن خارج شوید.  

معاملات مومنتوم بر اساس عوامل کلیدی زیر است: نوسانات، حجم و چارچوب زمانی. معامله‌گران مومنتوم به جای رشد بلندمدت و عوامل بنیادی، بر روی عملکرد قیمت تمرکز می‌کنند و از شاخص‌های فنی مانند اندیکاتورهای مومنتوم، RSI، MACD، میانگین‌های متحرک و نوسان‌گر تصادفی استفاده می‌کنند.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Gap Trading (معامله در گپ های قیمتی)

معامله در گپ ها شبیه به نقشه برداری کاوشگر از مناطق ناشناخته است که در آن قیمت ها از یک سطح به سطح دیگر می جهند و شکاف فریبنده ای شبیه به یک غار کشف نشده بر جای می گذارند. این شکاف‌ها که توسط نیروهای بنیادی یا فنی ایجاد می‌شوند، مانند دروازه‌های پنهانی به سوی سودهای بالقوه هستند. تاکتیک «Gap and Go» انتخاب ماجراجو است، از شتاب شکاف‌های با حجم بالا در سحرگاه بازار استفاده می‌کند و در جهت باد حرکت می‌کند.

در همین حال، استراتژی شکاف یک شبه برای جغدهای شب است، پیش بینی پژواک رویدادهای پس از بازار و موقعیت خود را درست زمانی که بازار چشمان خود را می بندد، آماده برای شگفتی های یک روز جدید است.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Pairs Trading

تجارت جفتی یک استراتژی معاملاتی محبوب است که شامل شناسایی دو دارایی همبسته و گرفتن همزمان موقعیت های خرید و فروش در آنها می شود. هدف، سود بردن از حرکات نسبی قیمت دو دارایی است، نه اینکه صرفاً به جهت کل بازار تکیه کنیم.

معاملات جفتی برای معامله گرانی مناسب است که درک خوبی از پویایی بازار دارند و قادر به شناسایی دارایی هایی هستند که از لحاظ تاریخی دارای همبستگی بالایی هستند. این استراتژی اغلب توسط معامله گران کمی و صندوق های تامینی که به مدل های آماری پیشرفته و پلت فرم های معاملاتی با فرکانس بالا دسترسی دارند، استفاده می شود. با این حال، معامله گران منفرد نیز می توانند با استفاده از اندیکاتورهای فنی ساده و نگاه دقیق به روند بازار، در معاملات جفتی شرکت کنند.

مزایای تجارت جفتی شامل پتانسیل سود ثابت است، زیرا استراتژی بر اساس رابطه تاریخی بین دو دارایی است. این استراتژی همچنین می‌تواند در مقایسه با سایر سبک‌های معاملاتی ریسک کمتری داشته باشد، زیرا تأثیر حرکت‌های کلی بازار را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تجارت جفت به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا موقعیتی خنثی از بازار ایجاد کنند، که این امر ریسک‌های گسترده‌تر بازار را کاهش می‌دهد.

با این حال، تجارت جفتی معایبی نیز دارد. این امر مستلزم نظارت مستمر بر رابطه دارایی و تنظیم موقعیت بر این اساس است. این استراتژی همچنین ممکن است به دلیل نیاز به اجرای چندین معامله به طور همزمان، هزینه های تراکنش بالاتری را نیز شامل شود. علاوه بر این، تجارت جفتی به سطح خاصی از تجربه و تخصص نیاز دارد تا بتواند به طور موثر دارایی های مرتبط را شناسایی و تجزیه و تحلیل کند.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Scalping

معامله اسکالپ یا اسکالپینگ سهام، یک استراتژی معاملاتی فوق کوتاه مدت است که سرمایه گذاران را ملزم به خرید و فروش سریع اوراق بهادار می کند. مردم این کار را در حجم بالا انجام می دهند، چندین بار در روز معاملاتی (اغلب با کمک پردازنده های کامپیوتری قدرتمند) فرصت هایی را برای به دست آوردن سود سریع از تغییرات کوچک قیمت انجام می دهند.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

News Trading (ترید با اخبار)

معاملات خبری متکی به رویدادهای اساسی است که می تواند بر هر بازار مالی تأثیر بگذارد. این ممکن است رویدادهای شرکتی مانند گزارش های سود یا یک رویداد بزرگ اقتصادی کلان و اساسی باشد که ممکن است بر هر بازاری تأثیر بگذارد.

معامله گران اخبار ابتدا به دنبال شناسایی رویدادهای کلان اقتصادی یا شرکتی هستند که برنامه ریزی شده اند مانند داده های اقتصادی یا انتشار درآمد. آنها سپس تأثیر بالقوه این رویدادها، پیامدهای احتمالی معاملات را تجزیه و تحلیل می کنند و سپس یک استراتژی در اطراف رویداد شکل می دهند. معامله گران اخبار همچنین به دنبال استفاده از نوسانات بازار به دلیل اخبار فوری هستند.

هدف این است که از تغییرات قیمت قبل، در طول یا بعد از رویداد سود ببریم.

مزایای تجارت اخبار:

رویدادهای خبری مهم می‌توانند باعث تحرکات قیمت قابل توجهی شوند و فرصتی را برای درآمدهای بالقوه قابل توجه در یک بازه زمانی کوتاه ایجاد کنند.
معامله گران اخبار روی رویدادهای خاص و تأثیر بالقوه آنها تمرکز می کنند و به آنها امکان می دهد به جای بازار گسترده تر، روی مجموعه ای از عوامل تعریف شده تمرکز کنند.
معامله گران اخبار در بازارهای پرنوسان، جایی که نوسانات ناگهانی قیمت در آنها رایج است، رشد می کنند. این نوسان می تواند منجر به تغییرات سریع قیمت شود و فرصت هایی برای سودهای سریع فراهم کند.

معایب تجارت خبری:

.تجارت اخبار به دلیل ماهیت غیرقابل پیش بینی واکنش بازار به رویدادهای خبری دارای ریسک قابل توجهی است.
. بازارها ممکن است واکنش نامنظمی به اخبار نشان دهند و قیمت‌ها قبل از اینکه در جهتی قرار گیرند، به سمت جلو و عقب حرکت کنند. این می تواند به سیگنال های نادرست برای معامله گران منجر شود.
.انجام معاملات در لحظه دقیق انتشار اخبار به دلیل سرعت تغییر قیمت ها می تواند چالش برانگیز باشد. تاخیر در اجرا می تواند منجر به از دست رفتن فرصت ها یا معاملات نامطلوب شود.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Reversal Trading

استراتژی معاملاتی معکوس مبتنی بر شناسایی زمان تغییر جهت یک روند فعلی است. هنگامی که معکوس اتفاق افتاد، استراتژی بسیاری از ویژگی های استراتژی معاملاتی روند را به خود می گیرد - زیرا می تواند برای مدت زمان متفاوتی دوام بیاورد. یک معکوس می تواند در هر دو جهت رخ دهد، زیرا صرفاً یک نقطه عطف در احساسات بازار است. 

معکوس‌ها اغلب در معاملات روزانه رخ می‌دهند و به سرعت اتفاق می‌افتند، اما در طول روز، هفته و سال نیز رخ می‌دهند. معکوس‌ها در بازه‌های زمانی متفاوتی رخ می‌دهند که مربوط به معامله‌گران مختلف است. برای یک سرمایه گذار بلندمدت که به دنبال تغییر در نمودارهای روزانه یا هفتگی است، وارونگی درون روز در نمودار پنج دقیقه ای اهمیتی ندارد. با این حال، معکوس پنج دقیقه ای به ویژه برای یک معامله گر روزانه مهم است.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Algoritmic Trading

معاملات الگوریتمی استراتژی است که در آن مجموعه ای از دستورات تعیین و وارد یک مدل کامپیوتری می شود. این یک فرآیند معاملاتی خودکار است که از داده هایی مانند قیمت، زمان و حجم معاملات، به علاوه فرمول های پیچیده و مدل های ریاضی استفاده می کند.

معاملات الگوریتمی از یک استراتژی مبتنی بر قوانین استفاده می کند که در آن تعریف قوانین یک ورودی حیاتی است. هدف تولید سیگنال‌هایی برای خرید یا فروش، زمان و با چه قیمتی برای ورود به یک معامله، زمان و مکان کسب سود یا ایجاد توقف ضرر است.

معمولاً پس از تعریف قوانین اولیه توسط معامله گر الگوریتمی، تعامل انسانی محدود است یا وجود ندارد، اگرچه این قوانین معمولاً توسط معامله گر اصلاح می شوند.

مزایای تجارت الگو:

الگوریتم ها معاملات را با سرعت استثنایی انجام می دهند و به تغییرات بازار در میلی ثانیه واکنش نشان می دهند. این سرعت می‌تواند از فرصت‌های کوتاه مدت استفاده کند و سفارش‌های بزرگ را کارآمدتر از معاملات دستی اجرا کند.
معاملات الگو، سوگیری های احساسی را که ممکن است بر تصمیمات انسانی تأثیر بگذارد، حذف می کند. از قوانین و استراتژی های از پیش تعریف شده پیروی می کند و از معامله با احساسات یا انگیزه ها جلوگیری می کند.
الگوریتم‌ها را می‌توان با استفاده از داده‌های تاریخی برای ارزیابی عملکرد آن‌ها در شرایط مختلف بازار، مجدداً آزمایش کرد. این به معامله گران کمک می کند تا استراتژی ها را قبل از استقرار در بازارهای واقعی اصلاح و بهینه کنند.

معایب معاملات الگوریتم:

توسعه، پیاده سازی و حفظ سیستم های معاملاتی الگوریتمی نیاز به مهارت ها و دانش فنی پیشرفته دارد.
الگوریتم‌ها مستعد اشکالات فنی، اشکالات و مشکلات اتصال هستند که در صورت عدم نظارت و مدیریت کافی می‌توانند منجر به معاملات ناخواسته شوند.
الگوریتم‌ها ممکن است برای انطباق با رویدادهای خبری غیرمنتظره یا تغییرات شدید بازار تلاش کنند که منجر به زیان‌های پیش‌بینی نشده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

Popular Posts

  • انواع استراتژی معاملاتی
    انواع استراتژی معاملاتی

    Range Trading Day Trading Breakout Trading Position Trading Swing Trading Arbitage Momemtum Gap Trading Pairs Trading Scalping News Trading Reversal Trading Algoritmic Trading ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Range Trading (استراتژی محدوده رنج) یک استراتژی است که به دنبال سود بردن از نمادی است که در محدوده یا کانال معاملاتی جانبی قفل شده است و شما سعی می کنید…

  • ?What Is a Trading Strategy
    ?What Is a Trading Strategy

    استراتژی معاملاتی چیست؟ استراتژی معاملاتی یک روش سیستماتیک است که برای خرید و فروش در بازارهای اوراق بهادار استفاده می شود. استراتژی معاملاتی بر اساس قوانین و معیارهای از پیش تعریف شده ای است که هنگام تصمیم گیری در مورد معاملات استفاده می شود. یک استراتژی معاملاتی ممکن است ساده یا پیچیده باشد و شامل…

  • ?what is Strategy
    ?what is Strategy

    استراتژی چیست؟ تقریباً دو دهه است که مدیران یاد می‌گیرند با مجموعه‌ای از قوانین جدید بازی کنند. شرکت ها باید برای واکنش سریع به تغییرات رقابتی و بازار انعطاف پذیر باشند. آنها باید به طور مداوم برای دستیابی به بهترین عملکرد معیار قرار دهند. آنها باید به طور تهاجمی برون سپاری کنند تا کارایی به…

Tags

mql4 (1)